marian
marți, 10 februarie 2015
Comunicarea in afaceri
Comunicarea în afaceri
Comunicarea este o caracteristica fundamentala a existentei.
Toate functiile manageriale sunt realizate cu ajutorul comunicarii, ca un proces de intelegere intre oameni cu ajutorul transferului de informatie. De aici rezulta cele trei aspecte semnificative ale comunicarii:
* IDEE: adica ideea care trebuie transmisa receptorului.
* EMITATOR- RECEPTOR: comunicarea implica prezenta a cel putin doua persoane fara de care nu are sens.
* CUVANT-INTELEGERE: utilizarea cuvintelor astfel incat sa fie intelese de catre participantii la procesul comunicarii.
Trăsăturile caracteristice ale comunicării în afaceri:
Comunicarea în afaceri are următoarele caracteristici principale:
1.Caracterul predominant pragmatic, determinat de urmărirea unor scopuri practice.
2. Preocuparea pentru eficienţa procesului de comunicare.
3. Adaptarea mesajului în funcţie de auditoriu.
4. Preocuparea pentru promovarea propriei imaginii.
Comunicarea este un element definitoriu al comportamentului uman, deoarece orice proces social, indiferent de natura si complexitatea sa, implica in mod obligatoriu un proces de comunicare.
In afaceri, in zilele noastre, mai mult ca oricand, comunicarea este esentiala pentru atingerea unor rezultate economice si comerciale
insemnate. Un investitor poate avea formulate cele mai bune planuri de afaceri, sa aiba cei mai bine pregatiti si mai motivati angajati si resurse si mijloace necesare, daca nu va reusi sa-si comunice eficient intentiile si strategiile, sa-si asigure vizibilitatea firmei si afacerii sale, sa-si gaseasca cele mai potrivite cai si mijloace de dobandire si pastrare a increderii si simpatiei in randul publicului pentru organizatia sa nu se va bucura de eforturile sale depuse in afacerea sa, oricat de mari ar fi ele.
Dupa cum se zice: ,,Să nu uităm că în afaceri nu primeşti ceea ce meriţi ci ceea ce negociezi”
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu